Det blev resultatet för årets fasteaktion

Eva Pérez Järnil är projektledare för årets fastekampanj, som har temat Dela lika och rädda liv. Majsen som symboliserat rätten till mat, har varit inspirationskälla för församlingarna i deras insamlingsarbeten. Foto: Ikon/Act Svenska kyrkan

Act Svenska kyrkans fasteaktion samlade in 36,9 miljoner kronor, en liten ökning från föregående år. Cyberattacken försvårade förarbetet, men projektledare Eva Pérez Järnil är nöjd med resultatet.

Detta är en låst artikel. Logga in
DIGITAL PRENUMERATION

Halva priset i tre månader

49 kr/mån i tre månader!Därefter förnyas prenumerationen löpande med 99 kr/månad. Avsluta när du vill. 

  • Eget konto med full tillgång till kyrkanstidning.se
  • E-tidning - papperstidningen i digital form
  • Nyhetsbrev, temabilagor, poddar, quiz och det praktiska verktyget Idé & inspiration
Köp