Annonsera i Kyrkans Tidning

Kyrkans Tidning är en redaktionellt fristående tidning med Svenska kyrkan och kyrkliga frågor som största bevakningsområden. Papperstidningen kommer ut på torsdagar med 46 nummer per år och har en räckvidd på 88 000 läsare/nr (Orvesto 2022). Kyrkanstidning.se uppdateras varje vardag med de senaste nyheterna, debatt, reportage och fördjupande artiklar om kultur och teologi.

ANNONSBOKNING:
Corina Wiik
säljare
annons@kyrkanstidning.se
platsannons@kyrkanstidning.se

Målgrupp:
Tidningens läsare har olika roller inom Svenska kyrkan – präster, diakoner, musiker, församlingspedagoger, kommunikatörer och kyrkogårdsarbetare samt en stor andel förtroendevalda.Vad de har gemensamt är att de fattar många beslut mot bakgrund av information i Kyrkans Tidning. Tidningen är den viktigaste nyhetskällan och ett oumbärligt arbetsredskap. De är också lojala läsare, 72 procent läser tidningen mycket noggrant, enligt vår senaste undersökning. Utbildningsnivån är generellt hög – 53 procent har en akademisk utbildning. Läsarna tjänar lite mer än riksgenomsnittet, 82 procent anser att deras ekonomi är mycket god.

Annonsmarknad:
Svenska kyrkan är en stor marknad. Varor och tjänster köps varje år in till ett uppskattat värde av drygt 9 miljarder kronor inom så olika områden som fastigheter, inredning, musik och ljud, maskiner och verktyg, mark och skog, mat och dryck samt administration, it, kommunikation, personal och bemanning.

ANNONSFORMAT (pdf):

Printannonser