Annonsera i Kyrkans Tidning

Kyrkans Tidning är en redaktionellt fristående tidning med Svenska kyrkan och kyrkliga frågor som största bevakningsområden. Papperstidningen kommer ut på torsdagar med 46 nummer per år och har en räckvidd på 99 000 läsare/nr (Orvesto 2020). Kyrkanstidning.se uppdateras varje vardag med de senaste nyheterna, debatt, reportage och fördjupande artiklar om kultur och teologi.  
 
Målgrupp:
Tidningens läsare har olika roller inom Svenska kyrkan. De är allt från präster, förtroendevalda och församlingspedagoger till kommunikatörer, kyrkogårdsarbetare, musiker och diakoner. Vad de har gemensamt är att de fattar många beslut mot bakgrund av information i Kyrkans Tidning. Tidningen är den viktigaste nyhetskällan och ett oumbärligt arbetsredskap.
De är lojala läsare, 72 procent läser tidningen mycket noggrant, enligt vår senaste undersökning. Utbildningsnivån är generellt hög – 53% har en akademisk utbildning. Läsarna tjänar lite mer än riksgenomsnittet, 82% anser att deras ekonomi är mycket god.
 
Annonsmarknad:
Svenska kyrkan är en stor marknad. Varor och tjänster köps varje år in till ett uppskattat värde av 9 miljarder kronor inom så olika områden som fastigheter, inredning, musik och ljud, maskiner och verktyg, mark och skog, mat och dryck samt administration, it, kommunikation, personal och bemanning.
 
 

ANNONSFORMAT (pdf):

Textannonser

Platsannonser

Webbannonser

Utgivningsplan 2022
 
 

TEKNISK SPECIFIKATION:
 
Tidningsformat: 275x396 mm
Tryckbar satsyta: 251x360 mm
Papper: Tidningspapper, Holmen 42 g
Tryckförfarande: Rulloffset, dagstidningsrotation
Färgrymd: RGB eller CMYK
Rastertäthet: 141 linjer/tum
Total färgmängd: Max 220%
Bildupplösning: Minst 200 dpi
ICC-profil: Coated FOGRA 39
 
För mer information och rådgivning:

 
Corina Wiik
Säljare
08-743 65 77
annons@kyrkanstidning.se
 
Erik Gillström
Annonskoordinator
070-644 75 30
annonskoordinator@kyrkanstidning.se