Husmor Sonny saknar frivilliga örebroare

Sonny Larsson förbereder sopplunchen som serveras varje torsdag i Nikolai Café. foto: Marcus Gustafsson
Nikolai Café i Örebro. Marcus Gustafsson
Denna torsdag ska det bli potatis- och purjolökssoppa. Husmödrarna Lena Wendel och Sonny Larsson smakar av soppan.
Mats och Laila Ljunggren besöker Nikolai Café ofta. Marcus Gustafsson
Rigmor Enemor, Henny Olsson och Britt-Inger Garvill passar på att träffas över en sopplunch på Café Nikolai.
Sonny Larsson i Café Nikolais kök tillsammans med volontärerna Kristina Carlsson och Ingrid Persson. Foto: Marcus Gustafsson

Café Nikolai i Örebro centrum erbjuder billigt fika, hembakt bröd och varma leenden. Husmor Sonny Larsson i Nikolai församling har hittat framgångsreceptet för ett populärt café.

Detta är en låst artikel. Logga in
DIGITAL PRENUMERATION

Halva priset i tre månader

49 kr/mån i tre månader!Därefter förnyas prenumerationen löpande med 99 kr/månad. Avsluta när du vill.

• Eget konto med full tillgång till kyrkanstidning.se
  • E-tidning - papperstidningen i digital form
  • Nyhetsbrev, temabilagor, poddar, quiz och det praktiska verktyget Idé & inspiration
Köp