Nyhet

Nu startar storsatsning på ungas existentiella hälsa

Artisterna Myra Granberg och Bishat lockades av att Svenska kyrkan ville använda deras musik för att hjälpa unga att må bättre. Därför är de nu är en del av kampanjen Brustna hjärtan.

“Jag drogs till ingången att många unga människor mår dåligt men att man vill visa att det finns hjälp att få.“, säger artisten Bishat.
Publicerad

Svenska kyrkans nationella nivå storsatsar på åldersgruppen 16-30 år. Med musik, Snapchat-filter och en ny webbplattform vill man stärka ungas “själkänsla”.

Detta är en låst artikel.

Prenumerera på Kyrkans Tidning

Tre månader för 49 kr
Därefter 50 % rabatt i ett halvår. Avsluta när du vill.
  • • Eget konto med full tillgång till kyrkanstidning.se
  • • E-tidning - papperstidningen i digital form
  • • Nyhetsbrev, temabilagor, poddar, quiz

Ord pris 125 kr/mån

KÖP