Nyhet
Publiksuccé för kyrkans digitala julkonserter
Nästan 570 000 personer har sett Svenska kyrkans digitala jul- och adventskonserter. Majoriteten har tittat via Facebook och projektledare Dag Tuvelius hoppas att den möjligheten ska bli kvar även efter pandemin.
Sing along-konserten från Umeå stads kyrka var den första konserten att publiceras och är även den med högst tittarsiffror.
Matilda Audas Björkholm/Ikon.
Inom ramen för en nationell kultursatsning genomfördes i julas en satsning på digitala konserter. Församlingar från Nederluleå i norr till Lund i söder bidrog med inspelade jul- och adventskonserter som publicerades på Svenska kyrkans webbplats, Youtube och Facebook.
Prenumerera på Kyrkans Tidning
Tre månader för 49 kr
Därefter 50 % rabatt i ett halvår. Avsluta när du vill.
- • Eget konto med full tillgång till kyrkanstidning.se
- • E-tidning - papperstidningen i digital form
- • Nyhetsbrev, temabilagor, poddar, quiz
Ord pris 125 kr/mån
KÖP