Nyhet

Publiksuccé för kyrkans digitala julkonserter

Nästan 570 000 personer har sett Svenska kyrkans digitala jul- och adventskonserter. Majoriteten har tittat via Facebook och projektledare Dag Tuvelius hoppas att den möjligheten ska bli kvar även efter pandemin.

Sing along-konserten från Umeå stads kyrka var den första konserten att publiceras och är även den med högst tittarsiffror.

Inom ramen för en nationell kultursatsning genomfördes i julas en satsning på digitala konserter. Församlingar från Neder­luleå i norr till Lund i söder bidrog med inspelade jul- och adventskonserter som publicerades på Svenska kyrkans webbplats, Youtube och Facebook.

Detta är en låst artikel.

Prenumerera på Kyrkans Tidning

Tre månader för 49 kr
Därefter 50 % rabatt i ett halvår. Avsluta när du vill.
  • • Eget konto med full tillgång till kyrkanstidning.se
  • • E-tidning - papperstidningen i digital form
  • • Nyhetsbrev, temabilagor, poddar, quiz

Ord pris 125 kr/mån

KÖP