Matcirkeln i Alunda: ”Det roligaste kyrkan har hittat på”

Ove Eriksson, Sture Andersson och Staffan Bladlund har fått förrätten på sin lott. ”Det är bara att läsa sig till vad vi ska göra". Foto: Lars Rindeskog
Sture Andersson, Staffan Bladlund och Klaus-Jürgen von Schmidt- Laussitz är klara med förrätten och kör ut den till servering.
Ove Eriksson, Sture Andersson och Staffan Bladlund har fått förrätten på sin lott. ”Det är bara att läsa sig till vad vi ska göra” säger Sture.
Bernt Wiik och Rune Österberg trivs i köket. Foto: Lars Rindeskog

Det är tisdag i Alunda och elva herrar intar skärbrädor, pannor och spisar i församlingshemmets kök.

Två timmar senare avnjuter de en trerätters middag tillsammans.

Detta är en låst artikel. Logga in
DIGITAL PRENUMERATION

En månad 9 kr!

Tillgång till hela sajten! Därefter förnyas prenumerationen löpande med 99 kr/månad. Avsluta när du vill.

• Eget konto med full tillgång till kyrkanstidning.se
  • E-tidning - papperstidningen i digital form
  • Nyhetsbrev, temabilagor, poddar, quiz och det praktiska verktyget Idé & inspiration
Köp