Nyhet

PR-byrås pris till ÄB ifrågasatt

Nyligen fick ärkebiskop Antje Jackelén priset "Hetast i Almedalen" inrättat av PR-byrån Westander. Vad som inte framgick vid utdelandet var att Svenska kyrkan är kund hos företaget.

Publicerad

Patrik Westander, vd för PR-byrån avvisar de spekulationer som förekommer på sociala medier att priset till ärkebiskopen skulle vara en del av ett kampanjarbete för Svenska kyrkan. Han tycker inte heller att det fanns någon anledning att uppmärksamma kundförhållandet i det pressmeddelande som gick ut då pristagaren tillkännagavs.

Detta är en låst artikel.

Prenumerera på Kyrkans Tidning

Tre månader för 49 kr
Därefter 50 % rabatt i ett halvår. Avsluta när du vill.
  • • Eget konto med full tillgång till kyrkanstidning.se
  • • E-tidning - papperstidningen i digital form
  • • Nyhetsbrev, temabilagor, poddar, quiz

Ord pris 125 kr/mån

KÖP