De bär 300 kistor om året

Täbys bärarlag ansvarar för att bära kistorna vid begravningar i alla församlingens fyra kyrkor.
Bärarlaget kör upp kistan till kyrkan, en dryg timme innan begravningen startar.
I god tid innan begravningen tas kistan fram ur kylrummet, för att smyckas med blomsterarrangemang.
Eskil Johansson, Abdallah ”Abbe” Rherras, Lars Brännström och Per-Åke Olsson är fyra av bärarlagets fem medlemmar.

Täby församling utanför Stockholm har ett eget bärarlag. Det är fem äldre herrar som ansvarar för att bära kistorna till och från kyrkan vid alla begravningar i församlingen.

Detta är en låst artikel. Logga in
DIGITAL PRENUMERATION

Tre månader 49 kr/mån

Halva priset i tre månader! Därefter förnyas prenumerationen löpande med 99 kr/månad. Avsluta när du vill.

• Eget konto med full tillgång till kyrkanstidning.se
  • E-tidning - papperstidningen i digital form
  • Nyhetsbrev, temabilagor, poddar, quiz och det praktiska verktyget Idé & inspiration
Köp