
En undersökning gjord av Kantar Sifo gjort på uppdrag av Järvaveckan Research visar att varannan chef för små- och medelstora företag är negativt inställd till religiösa plagg och symboler, däribland kors. Foto: Maja Suslin/TT och Carina Johansen/TT
Många företagsledare ser religiösa attribut hos arbetssökande som något negativt, enligt en ny undersökning. “Vi hade inte väntat oss ett sådant negativt resultat”, säger Ahmed Abdirahman, grundare av Järvaveckan.

3 månader för 29 kr – läs Kyrkans Tidning i sommar
Få tillgång till allt på sajten. Därefter 50 % rabatt i ett halvår. Avsluta när du vill. (Ord pris 125 kr/mån)
- Eget konto med full tillgång till kyrkanstidning.se
- E-tidning - papperstidningen i digital form
- Nyhetsbrev, temabilagor, poddar, quiz och det praktiska verktyget Idé & inspiration
Taggar:
Kors