Nyhet

Reklambyrå, Pride och Tiktok – så vill grupperna vinna valet

Nomineringsgrupperna väljer olika strategier för att nå ut under valspurten.

Många nomineringsgrupper hoppas på vanligt kampanjande andra satsar också på sociala medier. Montage: Camilla Andersson
Publicerad

De flesta nomineringsgrupperna väljer att lägga sitt kampanjkrut på de sista veckorna inför kyrkovalet. När Kyrkans Tidning gör en rundringning är mobiliseringen i full gång. Det visar sig dock att själva utförandet skiljer sig mycket åt. Somliga grupper förlitar sig på främst på att medlemmarna ska sprida budskapet till vänner och dela inlägg i sociala medier, andra har mer avancerade strategier.

Detta är en låst artikel.

Prenumerera på Kyrkans Tidning

Tre månader för 49 kr
Därefter 50 % rabatt i ett halvår. Avsluta när du vill.
  • • Eget konto med full tillgång till kyrkanstidning.se
  • • E-tidning - papperstidningen i digital form
  • • Nyhetsbrev, temabilagor, poddar, quiz

Ord pris 125 kr/mån

KÖP