Nyhet
Reklambyrå, Pride och Tiktok – så vill grupperna vinna valet
Nomineringsgrupperna väljer olika strategier för att nå ut under valspurten.
Många nomineringsgrupper hoppas på vanligt kampanjande andra satsar också på sociala medier. Montage: Camilla Andersson
De flesta nomineringsgrupperna väljer att lägga sitt kampanjkrut på de sista veckorna inför kyrkovalet. När Kyrkans Tidning gör en rundringning är mobiliseringen i full gång. Det visar sig dock att själva utförandet skiljer sig mycket åt. Somliga grupper förlitar sig på främst på att medlemmarna ska sprida budskapet till vänner och dela inlägg i sociala medier, andra har mer avancerade strategier.
Prenumerera på Kyrkans Tidning
Tre månader för 49 kr
Därefter 50 % rabatt i ett halvår. Avsluta när du vill.
- • Eget konto med full tillgång till kyrkanstidning.se
- • E-tidning - papperstidningen i digital form
- • Nyhetsbrev, temabilagor, poddar, quiz
Ord pris 125 kr/mån
KÖP