Vill kyrkan erbjuda själavård på recept med sin nya grafiska profil?

Jonna Hennig präst
Apoteket hjärtat eller Svenska kyrkans nya grafiska profil? Foto: Jonna Hennig

Debattören ser likheter mellan Svenska kyrkans nya visuella kommunikation och ett annat känt varumärke.

Apoteket hjärtat eller Svenska kyrkans nya grafiska profil? 
 
Det skulle kunna vara vilket som. Om vi klistrar på vår logotyp nere i vänstra hörnet, kan vi göra gemensam reklam med Apoteket Hjärtat. Tänk vad mycket pengar det skulle spara åt kyrkan! Kanske till och med öppna filial i apotekets lokaler? När du ändå köper medicin kan du få lite själavård också, på köpet.
 
Jonna Hennig, präst
Detta är en debattartikel i Kyrkans Tidning. Åsikterna som uttrycks i texten är skribentens egna.

Taggar:

Kommunikation

Prenumerera på Nyhetsbrev

0 Kommentarer

LÄGG TILL NY KOMMENTAR

Du måste vara inloggad för att kommentera. Klicka här för att logga in.