Välkommen att debattera i Kyrkans Tidning!

Kyrkans tidning vill bidra till en bred, aktuell och seriös debatt i Svenska kyrkan. På debattavdelningen är det högt i tak och åsikter från skilda håll får höras. Välkommen med ditt bidrag!

När vi publicerar en text betyder det inte att vi alla gånger håller med debattören. Men vi bedömer att våra läsare kommer att tycka att inlägget är intressant.

Har du något du vill debattera, eller vill du svara på något inlägg, hör av dig!

Kontakta debattredaktionen genom att mejla ett färdigt förslag till debatt@kyrkanstidning.se. Vi läser allt som kommer in och svarar om publicering av ditt inlägg. Använd samma mejladress om du vill ställa frågor.

Alla godkända insändare publiceras här på kyrkanstidning.se/debatt. Ett urval publiceras också i papperstidningen, som kommer på torsdagar.

Skriv så här:

Ditt inlägg bör innehålla en tydlig slutsats, uppmaning, förslag eller fråga in mot Svenska kyrkan. Det är så många som vill debattera i Kyrkans Tidning, att vi inte har möjlighet att ta in texter som avhandlar allmänna samhällsfrågor.

Skriv max 4500 tecken (inklusive mellanslag). Men gärna kortare.

En replik ska vara högst 3000 tecken. Tänk på att repliker tydligt ska vara ett svar, och föra debatten vidare.

En slutreplik är max 2000 tecken. Den som har påbörjat en debatt har alltid rätt till slutreplik.