Nu kan de pynta med material från naturen

Flitens lampa lyser stark när deltagarna lär sig de olika handgreppen för att smycka ett församlingshem med allt från buketter till kransar och girlanger.
Med granris, mossa, sekatör och några andra enkla redskap lär sig 14 deltagare att binda kransar och göra olika bordsdekorationer.
Med fokus på vinter och jul inspirerade Barbro Sannehag Levin till blomsterutsmyckning via bordsdekorationer, kransar, buketter, girlanger och ljusarrangemang.
Barbro Levin Sannehag driver en handelsträdgård och har dessutom lång erfarenhet som lärare. På stiftsgården i Rättvik leder hon kursen om blomstersmyckning. Foto: Mikael M Johansson
Lotta Wåhlberg är en av deltagarna på kursen. Foto: Mikael M Johansson

Med granris, mossa och en sekatör lär sig fjorton husmödrar och församlingsvärdinnor att skapa julens och vinterns blomstersmyckning.

Detta är en låst artikel. Logga in
DIGITAL PRENUMERATION

En månad 9 kr!

Tillgång till hela sajten! Därefter förnyas prenumerationen löpande med 99 kr/månad. Avsluta när du vill.

• Eget konto med full tillgång till kyrkanstidning.se
  • E-tidning - papperstidningen i digital form
  • Nyhetsbrev, temabilagor, poddar, quiz och det praktiska verktyget Idé & inspiration
Köp