Höör lyssnade på de unga och öppnade kafé

Tonårscaféet i Höör är en öppen och gratis mötesplats där unga människor kan träffas och umgås. Symbolerna är tro, hopp och kärlek, berättar församlingspedagog Jens Sjögren.
Pingis är poppis på Tonårscaféet i Höör.
Att lattja med synten är kul. Det är en av flera analoga aktiviteter som finns på kaféet. Här finns inga dataskärmar.
Ungdomscafé på församlingshemmet i Höör. Torbjörn Ram, präst. Marcus Gustafsson

Fråga ungdomar vad de helst vill ha, och svaret blir påfallande ofta ”nånstans att vara och något att göra”.

I Höör intervjuade barn- och utbildningsnämnden högstadieeleverna om vad de trodde att kompisarna saknade. Och svaren blev precis desamma.

Detta är en låst artikel. Logga in
DIGITAL PRENUMERATION

En månad 9 kr!

Tillgång till hela sajten! Därefter förnyas prenumerationen löpande med 99 kr/månad. Avsluta när du vill.

• Eget konto med full tillgång till kyrkanstidning.se
  • E-tidning - papperstidningen i digital form
  • Nyhetsbrev, temabilagor, poddar, quiz och det praktiska verktyget Idé & inspiration
Köp