Nyhet

Grund förståelse för hur kyrka och media fungerar

LEDARE. Det blir otydligt och väldigt olyckligt att kyrkans annons skymmer Guds människoblivande i en faktisk fysik person – Jesus från Nasaret, anser Kyrkans Tidnings nya opinionschef Jonas Eek i en ledare.

Publicerad

Visst – jag fattar det här med nyhetstorka och tycker också att det är sympatiskt med en kyrka i vilken man tillåts ”provtänka”. Men när kyrkan ”provtänker” i media, i sina egna annonser, så vittnar det om en grund förståelse för hur både media och kyrka fungerar. En fråga inställer sig: Om kyrkans egna kommunikatörer varken förstår media eller kyrka – vad ska vi då med dem till?

Detta är en låst artikel.

Prenumerera på Kyrkans Tidning

Tre månader för 49 kr
Därefter 50 % rabatt i ett halvår. Avsluta när du vill.
  • • Eget konto med full tillgång till kyrkanstidning.se
  • • E-tidning - papperstidningen i digital form
  • • Nyhetsbrev, temabilagor, poddar, quiz

Ord pris 125 kr/mån

KÖP