![Influencers](https://www.kyrkanstidning.se/sites/default/files/styles/node_huvudbild/public/2023-02/influencer_webb.jpg.webp?itok=yRMxljCQ)
Att influencers pratar om sina närståendes bortgång och samtidigt gör reklam för en begravningsbyrå, uppskattas inte av följarna. Det har reaktioner på sociala medier den senaste veckan visat. Foto: Marcus Gustafsson
Reklamsamarbeten mellan Ignis begravningsbyråer och influencers på sociala medier har väckt upprördhet: “Tänk att du kapitaliserar på en nära bekants bortgång.”lyder en kommentar till skådespelaren Malin Berghagen.
![](/themes/kyrkatidningnew/images/prenum-image-2023.png)
En månad 9 kr!
Spara 90 kr.Därefter förnyas prenumerationen löpande med 99 kr/månad. Avsluta när du vill.
- Eget konto med full tillgång till kyrkanstidning.se
- E-tidning - papperstidningen i digital form
- Nyhetsbrev, temabilagor, poddar, quiz och det praktiska verktyget Idé & inspiration