Efter kritikerstormen: Ger svar om samarbetet

Influencers

Att influencers pratar om sina närståendes bortgång och samtidigt gör reklam för en begravningsbyrå, uppskattas inte av följarna. Det har reaktioner på sociala medier den senaste veckan visat. Foto: Marcus Gustafsson

Reklamsamarbeten mellan Ignis begravningsbyråer och influencers på sociala medier har väckt upprördhet: “Tänk att du kapitaliserar på en nära bekants bortgång.”lyder en kommentar till skådespelaren Malin Berghagen.

Detta är en låst artikel. Logga in
DIGITAL PRENUMERATION

9 kr per månad i tre månader

Få tillgång till alla på sajten (ord pris 125 kr/mån) Därefter 50 % rabatt i ett halvår. Avsluta när du vill. 

  • Eget konto med full tillgång till kyrkanstidning.se
  • E-tidning - papperstidningen i digital form
  • Nyhetsbrev, temabilagor, poddar, quiz och det praktiska verktyget Idé & inspiration
Köp