Inne med ute när kyrkan ställer om

I By-Folkärna pastorat i Västerås stift bjuder man in till kaffestund utomhus varje dag för att minska känslan av isolering under coronakrisen. Här en träff utanför Horndals församlingshem.
Här en träff utanför Horndals församlingshem. Hans Holmberg, Olle Hägg och Elisabet Söderqvist. Foto: Lars Rindeskog

Människor måste få mötas, annars blir ensamheten övermäktig. Men om vi inte kan träffas inomhus, vad gör vi då? By-Folkärna pastorat har sitt svar. Varje vardag är det samling med kaffe, doppa och pratstund på tre platser i pastoratet.

Detta är en låst artikel. Logga in
DIGITAL PRENUMERATION

Påskerbjudande - En månad 1 kr!

Spara 98 kr! Därefter förnyas prenumerationen löpande med 99 kr/månad. Avsluta när du vill.

• Eget konto med full tillgång till kyrkanstidning.se
  • E-tidning - papperstidningen i digital form
  • Nyhetsbrev, temabilagor, poddar, quiz och det praktiska verktyget Idé & inspiration
Köp