Nyhet
Reklamfilmens budskap om dopet ska få föräldrar att våga närma sig kyrkan
Dopet är i fokus i Svenska kyrkans kampanj via tv-reklam och sociala medier, med start den 11 april. Tanken är att nå unga människor som funderar på att döpa sina barn men som tvivlar på att deras tro duger.
"Förhoppningsvis känner människor att dopet är en fin tradition med glädje och gemenskap. Vi vill väcka nyfikenhet och att människor ska ta kontakt med sin församling", säger Magdalena Widmark, analysansvarig för kommunikationsverksamheten på kyrkokansliet.
Jesper Wahlström/Ikon
Filmerna om dopet, som ska synas mellan den 11 april och den 30 april, visar olika sorters dop; med små och större barn, inomhus i en kyrka och utomhus. Psalmen Tryggare kan ingen vara ackompanjerar bilderna och filmerna avslutas med texten ”Dopet – Livets första fest”. Kampanjen har föregåtts av ett stort och brett undersökningsarbete av målgruppen berättar Magdalena Widmark, analysansvarig för kommunikationsverksamheten på kyrkokansliet.
Prenumerera på Kyrkans Tidning
Tre månader för 49 kr
Därefter 50 % rabatt i ett halvår. Avsluta när du vill.
- • Eget konto med full tillgång till kyrkanstidning.se
- • E-tidning - papperstidningen i digital form
- • Nyhetsbrev, temabilagor, poddar, quiz
Ord pris 125 kr/mån
KÖP