Snart dags för Skanör-Falsterbos ödesbesked

Tvistar om framtiden. Uppifrån vänster: Jim Tullgren, kyrkoherde i Höllvikens församling, Jerker Schmidt, t f kyrkoherde i Skanör-Falsterbos församling, Johan Tyrberg, biskop i Lunds stift, och Ingela Lindholm, nybliven ordförande i Skanör-Falsterbos kyrkoråd. I mitten: Falsterbo kyrka.

Den 23 mars ska beslut fattas om huruvida Skanör-Falsterbos församling ska tvingas gå ihop med Höllvikens församling eller om de får fortsätta som en egen församling. Det är Lunds stiftsstyrelse som fattar beslutet, som ska kommuniceras följande morgon.

Detta är en låst artikel. Logga in
DIGITAL PRENUMERATION

En månad 9 kr!

Tillgång till hela sajten! Därefter förnyas prenumerationen löpande med 99 kr/månad. Avsluta när du vill.

• Eget konto med full tillgång till kyrkanstidning.se
  • E-tidning - papperstidningen i digital form
  • Nyhetsbrev, temabilagor, poddar, quiz och det praktiska verktyget Idé & inspiration
Köp