Församlingsliv

Personalvård och marknadsföring i ett svep

Tusentals visningar på Youtube, nya följare på Facebook och överväldigande positiva reaktioner, men också en möjlighet för personalen att ha roligt. Utmaningar som ”Jerusalema” och ”Dingdong” blir en boost för församlingar, på flera sätt.

Löddebygdens församlings version av ”Rena rama ding dong” avslutas med att kyrkklockorna ringer ut. Coronapandemin har tvingat församlingen att bli mer digital, säger informatör Loise Koster.
Publicerad

Under pandemin har utmaningen Jerusalema Dance Challenge spridit sig över världen. Skolbarn, brandmän och nunnor har gjort egna versioner. Och församlingar.

Detta är en låst artikel.

Prenumerera på Kyrkans Tidning

Tre månader för 49 kr
Därefter 50 % rabatt i ett halvår. Avsluta när du vill.
  • • Eget konto med full tillgång till kyrkanstidning.se
  • • E-tidning - papperstidningen i digital form
  • • Nyhetsbrev, temabilagor, poddar, quiz

Ord pris 125 kr/mån

KÖP