Nyhet
Efter kritikerstormen: Ger svar om samarbetet
Reklamsamarbeten mellan Ignis begravningsbyråer och influencers på sociala medier har väckt upprördhet: “Tänk att du kapitaliserar på en nära bekants bortgång.”lyder en kommentar till skådespelaren Malin Berghagen.
Att influencers pratar om sina närståendes bortgång och samtidigt gör reklam för en begravningsbyrå, uppskattas inte av följarna. Det har reaktioner på sociala medier den senaste veckan visat.
Marcus Gustafsson
En kritikstorm har blossat upp på sociala medier efter att en Twitter-använder uppmärksammade att Ann Söderlund, journalist och författare, gör reklam på Instagram för Ignis begravningsbyråer.
Prenumerera på Kyrkans Tidning
Tre månader för 49 kr
Därefter 50 % rabatt i ett halvår. Avsluta när du vill.
- • Eget konto med full tillgång till kyrkanstidning.se
- • E-tidning - papperstidningen i digital form
- • Nyhetsbrev, temabilagor, poddar, quiz
Ord pris 125 kr/mån
KÖP