Storsamling för Europas kyrkor i Tallinn

"Vi möts för att dela erfarenheter, lyssna till och lära av varandra, få inspiration och uppleva att vi är Kristi kyrka tillsammans i Europa" säger Peter Lindvall, enhetschef på kyrkokansliet, som har varit på många stora, ekumeniska samlingar, men i mitten av juni besöker generalförsamlingen för Konferensen för Europas kyrkor för första gången.  Foto: Albin Hillert/CEC, Magnus Aronsson.

Representanter från 113 europeiska kyrkor ska mötas i Tallinn för att ta ut riktningen för sitt ekumeniska samarbete inom Konferensen för Europas kyrkor. Kriget i Ukraina kommer att vara en viktig samtalspunkt.

Detta är en låst artikel. Logga in
DIGITAL PRENUMERATION

En månad 9 kr!

Tillgång till hela sajten! Därefter förnyas prenumerationen löpande med 99 kr/månad. Avsluta när du vill.

• Eget konto med full tillgång till kyrkanstidning.se
  • E-tidning - papperstidningen i digital form
  • Nyhetsbrev, temabilagor, poddar, quiz och det praktiska verktyget Idé & inspiration
Köp