Nyhet

Ja till nationell reklamkampanj

Kyrkomötet beslutade att fastställa inriktning för verksamheten på den nationella nivån enligt kyrkostyrelsens skrivelse. Det innebär bland annat att det kommer läggas 45 miljoner på en nationell reklamkampanj.

Wanja Lundby-Wedin
Enligt Wanja Lundby-Wedin (S), kyrkostyrelsens förste vice ordförande, är en informationssatsning efterfrågad av församlingarna.
Publicerad

Skrivelsen ”Verksamhet och ekonomi för Svenska kyrkans nationella nivå 2023–2025” antogs. Motion nummer 34 om extra anslag till församlingar och pastorat avslogs.

Detta är en låst artikel.

Prenumerera på Kyrkans Tidning

Tre månader för 49 kr
Därefter 50 % rabatt i ett halvår. Avsluta när du vill.
  • • Eget konto med full tillgång till kyrkanstidning.se
  • • E-tidning - papperstidningen i digital form
  • • Nyhetsbrev, temabilagor, poddar, quiz

Ord pris 125 kr/mån

KÖP