Nyhet
Ja till nationell reklamkampanj
Kyrkomötet beslutade att fastställa inriktning för verksamheten på den nationella nivån enligt kyrkostyrelsens skrivelse. Det innebär bland annat att det kommer läggas 45 miljoner på en nationell reklamkampanj.
Enligt Wanja Lundby-Wedin (S), kyrkostyrelsens förste vice ordförande, är en informationssatsning efterfrågad av församlingarna.
Mikael M Johansson
Skrivelsen ”Verksamhet och ekonomi för Svenska kyrkans nationella nivå 2023–2025” antogs. Motion nummer 34 om extra anslag till församlingar och pastorat avslogs.
Prenumerera på Kyrkans Tidning
Tre månader för 49 kr
Därefter 50 % rabatt i ett halvår. Avsluta när du vill.
- • Eget konto med full tillgång till kyrkanstidning.se
- • E-tidning - papperstidningen i digital form
- • Nyhetsbrev, temabilagor, poddar, quiz
Ord pris 125 kr/mån
KÖP