Nyhet

Kyrkan söker byrå för miljonsatsning

För att minska medlemstappet behöver fler veta mer om kyrkans arbete. Nu inleds arbetet med den nationella reklamkampanjen som totalt beräknas kosta 45 miljoner kronor.

Pia Dahlén, kommunikationschef för Svenska kyrkan, säger att den nationella kampanjen är ett komplement till det som sker på lokal nivå.
Publicerad

Kyrkans Tidning har tidigare berättat om den nationella kommunikationssatsning som kyrkomötet i november röstade igenom efter ett förslag från kyrkostyrelsen. Som ett första steg har nu kyrkokansliet gått ut med en upphandling för att anlita en kommunikationsbyrå som vill ta sig an uppdraget att göra kyrkan mer synlig, vilket tidningen Resumé var först med att berätta.

Detta är en låst artikel.

Prenumerera på Kyrkans Tidning

Tre månader för 49 kr
Därefter 50 % rabatt i ett halvår. Avsluta när du vill.
  • • Eget konto med full tillgång till kyrkanstidning.se
  • • E-tidning - papperstidningen i digital form
  • • Nyhetsbrev, temabilagor, poddar, quiz

Ord pris 125 kr/mån

KÖP