Nyhet
Så satsar kyrkan för att nå fler unga vuxna
Unga vuxna i dag har mindre kunskap om och förtroende för Svenska kyrkan än tidigare generationer. Därför pågår nu arbetet med att ta fram ett kommunikationskoncept för åldersgruppen 16-30 år.
Svenska kyrkan vill nå fler i åldern 16-30 år, vilket är en grupp som har svag relation till kyrkan. Arkivbild. Foto Mikael M Johansson.
Sedan förra året pågår kommunikationssatsningen En närvarande och synlig kyrka på nationell nivå. Syftet är att nå människor med svag relation till kyrkan. Som en del i detta ska ett särskilt fokus i år läggas på gruppen unga vuxna. Under kyrkans digitala kommunikationsdagar Digikom förra veckan presenterades en analys av den gruppens inställning till kyrkan som ska ligga till grund för den kommande satsningen.
Prenumerera på Kyrkans Tidning
Tre månader för 49 kr
Därefter 50 % rabatt i ett halvår. Avsluta när du vill.
- • Eget konto med full tillgång till kyrkanstidning.se
- • E-tidning - papperstidningen i digital form
- • Nyhetsbrev, temabilagor, poddar, quiz
Ord pris 125 kr/mån
KÖP