Här stärks kyrkans kvinnliga ledare

Genom ärliga och utelämnande samtal ska kyrkoherdarna bli trygga i sitt ledarskap. foto: Johannes Frandsen
Varje moment under programmet kopplats till verkliga situationer i kyrkoherdarnas hemförsamlingar.
Kyrkoherdarna Maria Berg, Kirsten Alm och Pernilla Carmnell säger alla att de kommit till viktiga insikter under programmet.
Helén Källholm som leder programmet tillsammans med konsulten Monica Klingvall säger att en god ledare är en som känner sig själv väl.

Åtta kvinnliga kyrkoherdar möts på Stjärnholms stiftsgård.

Här ska de lära känna sig själva bättre, förstå sina styrkor och svagheter och genom det bli bättre ledare.

Detta är en låst artikel. Logga in
DIGITAL PRENUMERATION

En månad 9 kr!

Tillgång till hela sajten! Därefter förnyas prenumerationen löpande med 99 kr/månad. Avsluta när du vill.

• Eget konto med full tillgång till kyrkanstidning.se
  • E-tidning - papperstidningen i digital form
  • Nyhetsbrev, temabilagor, poddar, quiz och det praktiska verktyget Idé & inspiration
Köp