Så blir gårdsplanen en del av budskapet

Katrine Hermansson, landskapsarkitekt, Annika Larsson, kyrkoherde, och Majvor Dahlman, distriktschef, inspekterar gårdsplanen utanför Toleredskyrkan några dagar innan invigningen. Foto: Johannes Frandsen
Arbete pågår för att Frälsarkranspärlorna ska pryda en ny sittplats på gårdsplanen framför kyrkan.
Gårdsplanen invigs under pompa och ståt Foto: Kerry Henriksson
Skönhet, stillhet, trygghet, gemenskap - se där, några av ledorden som arkitekterna fick med sig till sitt arbete från församlingen.

Gårdsplanen utanför Toleredskyrkan har fått en rejäl ansiktslyftning. Med en vacker sittplats, planteringar och ett vårdträd vill församlingen locka människor att stanna till en stund.

Detta är en låst artikel. Logga in
DIGITAL PRENUMERATION

En månad 9 kr!

Tillgång till hela sajten! Därefter förnyas prenumerationen löpande med 99 kr/månad. Avsluta när du vill.

• Eget konto med full tillgång till kyrkanstidning.se
  • E-tidning - papperstidningen i digital form
  • Nyhetsbrev, temabilagor, poddar, quiz och det praktiska verktyget Idé & inspiration
Köp