Nyhet
Vatikanradion öppnar för reklaminslag
Snart blir det reklam i Vatikanradion. 78 år efter starten får "Påvens och Kyrkans röst i dialog med världen" ekonomisk draghjälp av moraliskt godkänd marknadsföring.
Det var i tisdags som Vatikanradion meddelade att man från och med nästa månad öppnar för reklam. Ett skäl är ekonomin; stationen kostar omkring 22 miljoner euro om året och Vatikanen har under en tid letat intäktsmöjligheter. Ett annat är att man numera sänder dygnet runt, över såväl FM-stationer och kortvåg som Internet.
All reklam är dock inte bra reklam, och enligt Renato Boccardo, biskop samt generalsekreterare i Vatikanstatens administration, ska bestämda hänsyn tas när det gäller vilka kommersiella inslag man kan tänka sig.
Prenumerera på Kyrkans Tidning
Tre månader för 49 kr
Därefter 50 % rabatt i ett halvår. Avsluta när du vill.
- • Eget konto med full tillgång till kyrkanstidning.se
- • E-tidning - papperstidningen i digital form
- • Nyhetsbrev, temabilagor, poddar, quiz
Ord pris 130 kr/mån
KÖP