Planera i tid för biologisk mångfald

Carin Brynolf bland rölleka, aster och nävor utanför förvaltningsbyggnaden. Foto: Mikael M Johansson
Igelkottshusen får gärna stå där det är stökigt, det trivs igelkotten med när den ska gå i idé. Foto: Mikael M Johansson
På kyrkogården finns två bikupor som ger honung. Till vintern får bina vinterfoder.
Olika projekt för att stärka den biologiska mångfalden har fått växa fram över tid.

På Sundbybergs begravningsplats norr om Stockholm är engagemanget för biologisk mångfald stort. Trädgårdsmästare Carin Brynolf med kollegor ökar artrikedomen år för år, för det här är ett långsiktigt arbete. Här bjuder hon på några av arbetslagets bästa tips.

Detta är en låst artikel. Logga in
DIGITAL PRENUMERATION

En månad 9 kr!

Tillgång till hela sajten! Därefter förnyas prenumerationen löpande med 99 kr/månad. Avsluta när du vill.

• Eget konto med full tillgång till kyrkanstidning.se
  • E-tidning - papperstidningen i digital form
  • Nyhetsbrev, temabilagor, poddar, quiz och det praktiska verktyget Idé & inspiration
Köp